Wat moet ik doen als het bedrijf dat ik inhuur niet of onjuist gemeld heeft?

Onjuist gemeld

Als het bedrijf onjuist gemeld heeft geeft u dit binnen 5 werkdagen na de start van de werkzaamheden aan via het meldloket tijdens uw controle van de melding. Werkdagen zijn alle dagen in een week behalve zaterdag en zondag.

Bijvoorbeeld: Beginnen de werkzaamheden op een woensdag? Dan heeft u vanaf die dag tot uiterlijk de woensdag in de week daarna de tijd om alle gegevens die niet kloppen te melden via het online meldloket.

Niet gemeld

Als het bedrijf niet gemeld heeft, moet u hiervan binnen 5 werkdagen na de start van de werkzaamheden melding maken in het meldloket. In beide gevallen kunt u het bedrijf of de zelfstandige die voor u komt werken vragen om alsnog (correct) te melden.

Melding ontvangen maar u bent geen dienstontvanger

Bent u geen opdrachtgever voor dit bedrijf of voor deze dienst, maar is uw bedrijf toch geregistreerd als opdrachtgever, dan kunt u de melding afkeuren of contact opnemen met de dienstverrichter met de vraag of de gegevens aangepast of verwijderd kunnen worden. Als dit niet lukt, kunt u een mail sturen naar helpdeskpw@svb.nl met daarin het schriftelijke verzoek aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB) om de melding om deze reden af te keuren. Wij verzoeken u om in de mail het meldingsnummer en het e-mailadres waarop de mail is ontvangen te vermelden.