Vragen over de WagwEU
- Wanneer is er sprake van detachering?
- Wat is het verschil tussen een buitenlandse werkgever en een opdrachtgever?
- Op welke arbeidsvoorwaarden hebben gedetacheerde werknemers recht?’
- Welke administratieve verplichtingen kent de WagwEU?
- Wat gebeurt er bij niet-naleving van de WagwEU?
- Hoe wordt gehandhaafd?
Vragen over de meldplicht
Vragen over het online meldloket
- Wie moet de melding maken?
- Wat moet ik melden?
- Wanneer moet ik een melding verlengen en wanneer moet ik een nieuwe melding indienen?
- Moet ik bij een nieuwe melding alle gegevens opnieuw invullen?
- Wie kan een contactpersoon zijn en wat is zijn of haar rol?
- Welke sector kies ik?
- Kan ik een melding bijwerken in het geval van tussentijdse wijzigingen?
- Mijn wachtwoord werkt niet.
- Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ontvang geen mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord.
- Mijn persoonsgegevens bij een melding in het meldloket kloppen niet. Kunnen deze gecorrigeerd worden?
- Ik heb een afschrift van mijn melding nodig.
Vragen over uitzonderingen op de meldplicht
Vragen over gedetacheerde werknemers met een nationaliteit van buiten de EER en Zwitserland
Vragen voor de opdrachtgever
- Wat moet ik doen als ik een buitenlands bedrijf inhuur?
- Wat moet ik doen als het bedrijf dat ik inhuur niet of onjuist gemeld heeft?
- Mijn bedrijf houdt op te bestaan, kan ik een verzoek indienen om mijn gegevens uit het meldloket te verwijderen?
- Ik ben de nabestaande van een overledene wiens gegevens in het meldloket staan als dienstontvanger. Waar kan ik het overlijden melden?
- Ik wil een overzicht van de gegevens van mijn bedrijf die in het meldloket staan.